Miten luodaan hyvä asiakassuhde?

Innostus onnistuneeseen asiakassuhteeseen yhdistää toimistohotellimme uudet yrittäjät Tuula Salmen ja Ella Kailan.

Lauttasaaren toimistohotellimme uudet yrittäjät Tuula Salmi Asiakasilo Oy:stä ja Ella Kaila Reality Click Oy:sta panostavat toiminnassaan onnistuneeseen asiakassuhteeseen ja –kokemukseen. Asiakkaat ovat jokaiselle yritykselle ensiarvoisen tärkeitä, mutta kysymys kuuluu, kokeeko myös asiakas olevansa yritykselle tärkeä.

 

Tuula Salmi ja Ella Kaila, miten syntyy laadukas asiakaskokemus, joka saa asiakkaan suosittelemaan palvelua myös muille ja palaamaan uudelleen?

Palvelun laatu avaimena onnistuneeseen asiakaskokemukseen

Asiakkaan kokema palvelun laatu on tänä päivänä erityisen tärkeässä roolissa. Elämmehän aikaa, jossa raha vaihtaa omistajaansa yhä useammin palveluiden kautta. Palvelun tarjoajat eivät aina itse tiedosta millaisen kokemuksen he asiakkaalleen luovat, vaikka juurikin onnistunut kokemus on se, mikä saa asiakkaan palaamaan.

 

Salmen ja Kailan mukaan onnistunut asiakaskokemus syntyy seuraavasti:

1. Asiakkaan tarpeista lähtevä erinomainen ja lisäarvoa reaaliaikaisesti tuottava palvelu
2. Palvelun vuorovaikutuksen läpinäkyvyys, helppous ja nopeus
3. Asiakasta ilahduttava ja odotukset ylittävä palvelukokemus

 

Asiakasilon missiona on rakentaa Suomesta erinomaisten asiakaskokemusten mallimaa. ”Asiakkaan silmin” katsominen on Asiakasilon suunnitteleman ja toteuttaman asiakasviestinnän ja vuorovaikutuksen lähtökohta. Asiakasilo keskittyy auttamaan yrityksiä tunnettavuuden rakentamisessa ja uusasiakashankinnassa, omien palveluiden ja asiakasviestinnän suunnitelmallisessa muotoilussa asiakasta innostavaksi, vuorovaikutteiseksi kokonaisuudeksi.

 

”Asiakkaat ansaitsevat parempia asiakaskokemuksia ja tunteen siitä, että ovat yritykselle tärkeitä. Yrityksen tuote- ja palveluvalikoiman tulee tarjota ratkaisu asiakkaiden tarpeeseen eli on varmistettava, että asiakas saa haluamansa. Hyvään asiakaskokemukseen tarvitaan lisäksi asiakkaan näkökulmasta helppous ja vaivattomuus tuotteen tai palvelun hankinnassa, milloin asiakas säästää aikaa ja vaivaa. Erinomaisuuteen kuitenkin ylletään vasta, kun kyetään ilahduttamaan asiakasta ja tuottamaan arvoa tunnetasolla.” Summaa Salmi hyvän asiakaskokemuksen reseptin.

 

Läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

Kailan perustama Reality Click sai alkunsa hackathon-kilpailusta, jossa Kailan idea kommunikaatio-työkalusta palkittiin ensimmäisellä sijalla. Kilpailun teema oli sisäisen kommunikaation virtaviivaistaminen sekä asiakaskokemuksen parantaminen ja kilpailua isännöi Suomen johtava autokaupan konserni Veho. Kilpailun voitto antoi kipinän Reality Clickin perustamiselle.

 

”Reality Click:in tarjoama ratkaisu säästää kaikkien osapuolien aikaa luoden kanavan, jossa palvelun tarjoaja ja ostaja voivat kommunikoida keskenään koko palveluprosessin ajan. Ratkaisun ydin on luoda läpinäkyvyyttä asiakkaalle. Ollessaan tilanteen tasalla asiakas kokee luottamusta palveluntarjoajaan ja sitä kautta itsensä tärkeäksi”, kertoo Kaila.

 

Työskennellessään Business Center Papulan tiloissa Salmi ja Kaila ovat tottuneet sparraamaan toisiaan niin yrittäjyyteen kuin asiakaskokemukseen liittyvissä asioissa. He haluavatkin rohkaista myös muita toimiston yrityksiä tutustumaan ja etsimään uusia yhteistyömahdollisuuksia!

 

”Avokonttorissa työskentely houkuttelee yrittäjää myös verkostoitumisen näkökulmasta. Toisinaan kaksi hyvin erilaista yritystä voivat löytää toisensa yhteisen mission kautta”, kiteyttävät Salmi ja Kaila.

Verkostoitumista yhteisen kahvihetken lomassa!

Asiakasilo ja Reality Click haluavat kutsua sinut pullakahveille keskiviikkona 1.11. Lauttasaaren toimistohotelliin! Lauttasaaren coworking-tilassa tarjolla kahvia, glögiä ja pullaa klo 14 alkaen.

Osoite : Heikkiläntie 7

Tervetuloa!